Dobry PR dla miasta

Autor: Andrzej Gniadkowski / 10.10.2019
W samorządach
Jak polskie miasto stało się rozpoznawalne na całym świecie, jak wciągnąć w marketing miejsc influencerów, jak wykorzystać storytelling w samorządach, jakie akcje społeczne prowadzić, aby zaangażować mieszkańców. M.in. o tym opowiadali w Katowicach na XV Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej czołowi polscy eksperci od komunikacji: Paweł Tkaczyk, Monika Czaplicka, Marek Skała, Aleksandra Kutz.

Tegoroczna edycja konferencji PR w Samorządzie była ukłonem w stronę nowych mediów. Podczas 20 wykładów omówiono m.in. jak radzić sobie z hejtem, jak zapobiegać kryzysom wizerunkowym, jak promować miasto na YouTube, Linkedin i innych portalach społecznościowych. Przeanalizowano najskuteczniejsze kampanie regionów, które odbiły się echem w mediach krajowych i światowych.

 

Prelekcje poprowadzili tacy eksperci jak Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube, który pokazał jak influencerzy ułatwiają promocję regionu oraz Jakub Mrugalski z Niebezpiecznik.pl, który podpowiadał jak uchronić się przed atakami hakerskimi. Skupił się jednak na atakach socjotechnicznych, których praktyka odbiega wiele od społecznego wizerunku hakera. Stosuje się tradycyjne metody oszustwa. Podszywanie się, przebieranie, a wcześnie dokładny research w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach.

 

Najważniejszy wniosek z jego prelekcji? Jeśli jesteś nisko postawionym pracownikiem, bez dostępu do ważnych danych i informacji oraz bez znaczących kompetencji to jesteś… najbardziej zagrożonym na atak pracownikiem organizacji. Przestępcy nigdy nie atakują na początku szefów. Zawsze zaczynają od najniższych w hierarchii.

 

Monika Czaplicka, właścicielka agencji Wobuzz, pokazała jak tworzyć wizerunek w mediach społecznościowych, skupiając się głównie na Facebooku. Co ciekawe jej prezentacja zawierała elementy interaktywne, tzn. uczestnicy komunikowali się z prelegentką na żywo poprzez stronę internetową, odpowiadają i zadając pytania. Przedstawiła ona kilka ogólnodostępnych narzędzi pomagających analizować zachowania na Facebooku, a także zachęcała do bacznego śledzenia podobnych stron, szukania baz case studies (są gotowe pomysły do wykorzystania) czy analizowania tzw. success stories.

 

 

Michał Raszka, z grupy PRC Holding, wyjaśnił jak stworzyć skuteczną kampanię społeczną. Gościem specjalnym był Jacek Żakowski, jeden z czołowych dziennikarzy i publicystów.

 

PR w Samorządzie był okazją do wymiany doświadczeń i przyjrzenia się projektom, które odniosły wyraźny sukces. Najlepsze z nich otrzymały nagrody Gran Prix Kryształy PR-u, które wręczono podczas uroczystej gali. Wśród laureatów znaleźli się Rzeszów za najlepszy film promocyjny, Kutno za najlepszy event społeczny, Ciechanów i Tomaszów Mazowiecki za najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, Częstochowa i Gorzów Wielkopolski za najlepszą kreatywną kampanię promocyjną woj. Kujawsko-Pomorskie za najlepszą gazetę miejską oraz MPWiK w Krakowie za najlepszą kampanię promocyjno-informacyjną spółki samorządowej. 

 

W ramach konferencji odbyła się również gala wręczenia nagród Kryształy PR-u dla tych miast i gmin, które odniosły największy sukces w kreowaniu własnej marki. Wśród zwycięzców: Rzeszów, Kutno, Częstochowa, czy woj. Kujawsko-Pomorskie.

 

XV Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej to prawdopodobnie jedyne takie wydarzenie w Polsce w całości poświęcone promocji i marketingowi terytorialnemu.

 

Patron honorowy konferencji: Prezydent Miasta Katowice.

Podziel się!

Aby dodać komentarz, zaloguj się.