Gdańsk promuje się Kartą Turysty

Autor: Sławomir Bukowski / 15.05.2018
W samorządach
Bezpłatne zwiedzanie Bazyliki Mariackiej, tańsze korzystanie z wypożyczalni rowerów i toru gokartowego – to niektóre z tegorocznych nowości Karty Turysty w Gdańsku.

Karta to zestaw udogodnień i zniżek, przygotowanych przez Gdańską Organizację Turystyczną dla osób odwiedzających Gdańsk. Karta obowiązuje już od kilku lat, ale z roku na rok dochodzą nowe możliwości. Oprócz darmowych wejść, turysta może skorzystać też z wielu zniżek. Posiadacz karty, za kwotę niższą niż tradycyjnie, zobaczy nie tylko najnowsze gdańskie obiekty, ale i smacznie zje.

 

W 2018 roku turyści mogą wybrać pakiety: Zwiedzanie, Rodzina & Zabawa, Komunikacja. Największą popularnością cieszy się pierwszy, dzięki któremu można bezpłatnie zwiedzić prawie 20 atrakcji. Drugi – Rodzina & Zabawa – to propozycja dla rodzin, którym oferowane są obiekty i usługi dedykowane najmłodszym turystom i ich opiekunom. Oba warianty dostępne są w trzech przedziałach czasowych: 24, 48 i 72 godziny. Ostatni z wymienionych pakietów, Komunikacja z Biletem Metropolitalnym, to opcja dla osób planujących regularne korzystanie ze środków komunikacji miejskiej w Trójmieście.

 

W tym roku po raz pierwszy w ofercie znajdzie się bezpłatne zwiedzanie Bazyliki Mariackiej. – Ten wyjątkowy obiekt, wraz z punktem widokowym, będzie dostępny bezpłatnie dla użytkowników Karty Turysty od początku czerwca – mówi Łukasz Wysocki, prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

 

Kolejną nowością będzie rabat na zakup usługi Fast Track oraz Executive Lounge w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. – To pierwsza tego typu oferta w ramach Karty Turysty w naszym kraju, a być może jedna z pierwszych w Europie – dodaje Wysocki.

 

Z innych nowości, dostępnych już od początku maja, warto wymienić wypożyczalnię rowerów House of Bikes, tor gokartowy Kart Center Gdańsk i lody koreańskie serwowane w Bingsu Cafe.

Kartę Turysty można kupić przez internet na stronie Gdańskiej Organizacji Turystycznej lub w jednym z trzech punktów informacji turystycznej.

 

W zeszłym roku tylko od czerwca do sierpnia do Gdańska przyjechało ponad 800 tys. turystów, w tym blisko 240 tys. z zagranicy, głównie z Niemiec, Skandynawii oraz Wielkiej Brytanii.

 

Oprac. na podst. inf. UM Gdańsk

Podziel się!
TAGI: dobre praktyki, polityka miejska, promocja,

Aby dodać komentarz, zaloguj się.