W samorządach

Gigantyczne dofinansowanie dla Warszawy

Władze stolicy podpisały umowy na dofinansowanie z UE miejskich inwestycji komunikacyjnych. Ponad 2,6 mld zł zostanie przeznaczonych na rozbudowę II linii metra, budowę nowych tras tramwajowych i przebudowę ul. Wał Miedzeszyński.

Prawie 2 miliardy złotych pójdzie na rozbudowę II linii metra i zakup taboru. Do obecnie budowanych stacji (trzech na Woli oraz trzech na Pradze-Północ i Targówku) dojdą trzy stacje na północy (roboczo nazywane Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno) oraz dwie na zachód (roboczo nazywane Wola Park oraz Powstańców Śląskich), czyli 3+2. To razem ok. 6 km nowej trasy. W ramach dofinansowania kupionych zostanie także 17 nowych pociągów metra.

 

Metro Warszawskie ma decyzje środowiskowe na oba planowane odcinki. Projektant odcinka północnego, firma ILF Consulting Engineers Polska, przekazał już przygotowane projekty i są one analizowane przez specjalistów. Metro Warszawskie czeka w tej chwili na wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej. Projektant zachodniego odcinka, konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” z AMC Andrzej M. Chołdzyński, pracuje nad dokumentacją. Metro planuje wkrótce złożyć wniosek o ustalenie lokalizacji linii kolejowej. Budowa 3+2 będzie dla odcinka wschodniego oznaczała zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze trzy stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa.

 

Tramwaje Warszawskie dostaną z UE ponad 600 mln zł na budowę linii do Wilanowa i na Gocław, kupno 68 tramwajów i budowę zajezdni na Annopolu. To największe inwestycje tramwajowe w Polsce od 60 lat. Linia do Wilanowa będzie miała 12 km długości i 18 przystanków. Jej trasa poprowadzi od Dworca Zachodniego – ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., Rakowiecką, Belwederską i Jana III Sobieskiego do osiedli mieszkaniowych na dawnych polach wilanowskich. Tramwaje Warszawskie zaplanowały także budowę dwóch odgałęzień – ulicą Gagarina na Sielce i św. Bonifacego na Stegny. Projekt to także zakup 50 dwukierunkowych tramwajów i budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu.

 

Linia tramwajowa na Gocław o długości niemal 4 km, z ośmioma przystankam0,i pobiegnie od al. Waszyngtona wzdłuż wschodniego brzegu Kanału Wystawowego, potem korytarzem al. Tysiąclecia, ul. gen. T. Bora-Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Dodatkowo wykonana zostanie przebudowa trasy tramwajowej w al. Waszyngtona na odcinku rondo Waszyngtona – rondo Wiatraczna oraz kupionych 18 tramwajów jednokierunkowych.

 

Dofinansowywane projekty

Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III

Wartość całkowita projektu: 3 564 536 216,00 PLN

Wartość dofinansowania UE: 1 952 151 513,23 PLN

Projekt zostanie dofinansowany z Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, Oś priorytetowa VI: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Budowa tramwaju na Gocław w Warszawie wraz z zakupem taboru

Wartość całkowita projektu: 396 181 893,00 PLN

Wartość dofinansowania UE: 61 990 000,00 PLN

Projekt zostanie dofinansowany z Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, Oś priorytetowa VI: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą

Wartość całkowita projektu: 1 189 989 975,53 PLN

Wartość dofinansowania UE: 554 638 744,87 PLN

Projekt zostanie dofinansowany z Funduszu Spójności w ramach Działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, Oś priorytetowa VI: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Przebudowa ul. Wał Miedzeszyński na odcinku od ronda z ul. Trakt Lubelski do węzła z planowaną trasą ekspresową S2

Wartość całkowita projektu: 82 013 605,00 PLN

Wartość dofinansowania UE: 40 313 006,04 PLN

Projekt zostanie dofinansowany z Funduszu Spójności w ramach Działania 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T, Oś priorytetowa III: Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Oprac. na podst. inf. UM st. Warszawy

TAGI: budżet, dotacja, finanse samorządowe, komunikacja miejska, drogi, polityka miejska, transport, unia europejska,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane