Uczniowie na lekcjach przedsiębiorczości w kieleckich szkołach ponadpodstawowych będą zarządzać przedsiębiorstwem w wybranej branży lub branży, w której się uczą. Nauka poprzez praktykę jest dla uczniów najlepszym sposobem na sprawdzenie swoich pomysłów oraz przeprowadzenie krytycznej oceny podejmowanych decyzji. Branżowe Symulacje Biznesowe są innowacyjnym narzędziem, które gwarantuje uczniom możliwość uczenia się na własnych błędach, bez konieczności ponoszenia realnych konsekwencji finansowych.
W ramach zajęć lekcyjnych, cała klasa podzieli się na zespoły, które w wirtualnej rzeczywistości będą zarządzać firmami podejmując realistyczne decyzje biznesowe, a tym samym uczniowie będą zdobywać umiejętności i kompetencje przedsiębiorcze niezbędne do prowadzenia własnej firmy. Przykładowo, uczniowie z technikum informatycznego będą mieli za zadanie prowadzić wirtualne serwisy IT, a uczniowie liceów wirtualne agencje eventowe, działające na jednym, konkurencyjnym rynku zlokalizowanym w klasie.
Symulacje biznesowe zostały dostarczone przez rzeszowską firmę Revas, która wdraża to innowacyjne rozwiązanie do szkół i uczelni w Polsce i za granicą. Dzisiaj firma oferuje symulacje w 10 branżach, a uczniowie mogą zarządzać m.in. wirtualnymi biurami podróży, firmami transportowymi, wykończeniowymi, warsztatami samochodowymi, salonami fryzjerskimi czy kosmetycznymi. Głównym celem działalności wspomnianej firmy jest umożliwienie uczniom doświadczania biznesu poprzez podejmowanie realistycznych decyzji menedżerskich na lekcjach. Narzędzia są przygotowane zgodnie z podstawą programową.
Kielce są pierwszym miastem w Polsce, które zdecydowało się wdrożyć Branżowe Symulacje Biznesowe na taką skalę. Obecnie z symulacji korzystają szkoły i uczelnie z całej Polski, a także z Danii i RPA. – Mam nadzieję, że ta formuła zrewolucjonizuje lekcje przedsiębiorczości. Chcemy, żeby uczniowie mogli od razu wykorzystać wiedzę zdobytą na lekcjach w praktyce – dodaje Wojciech Pitura, prezes zarządu Revas sp. z o.o.