Gospodarka

Nieustanne problemy z odpadami

Choć rewolucja śmieciowa właśnie startuje, liczba pytań i wątpliwości związanych z interpretacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie maleje. Jeszcze przez najbliższe tygodnie warto skorzystać z bezpłatnych usług doradczych świadczonych przez spółkę MUNICIPIUM SA.

Egzekucja złożenia deklaracji przez mieszkańców, kontrola ich poprawności, późniejsze zasady egzekucji opłat, możliwość bieżącego reagowania na kłopoty przy współpracy ze spółką, która odbiera odpady – choć ogólne zasady wątpliwości nie budzą, w konkretnych gminach wdrożenie ich w życie nastręcza wiele problemów. A to dlatego, że specyfika każdej gminy jest inna, są różne modele organizacji pracy urzędu, różny jest także poziom świadomości mieszkańców i ich zaangażowanie i poziom akceptacji zasad rewolucji śmieciowej..

 

Dlatego MUNICIPIUM SA przygotowała dla wszystkich zainteresowanych gmin kompleksowy program usług doradczych, w ramach których nasi eksperci pomogą rozwiązać indywidualne problemy związane z wdrożeniem nowych zasad gospodarowania odpadami komunalnymi.

 

Oto przykładowe zagadnienia i bloki problemowe:

– modele selekcji odpadów, sposoby obliczania stawek opłat za odbiór odpadów, szacowanie kosztów, jakie gmina ostatecznie poniesie w związku z wdrożeniem nowego systemu, zmienność kosztów w ciągu roku, infrastruktura prawna systemu gospodarki odpadami,

 

przetarg na wywóz odpadów komunalnych (SIWZ) i warunki zawarcia umowy z firmą wywozową,

 

tworzenie Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych,

 

– sprawozdawczość po wprowadzeniu systemu,

 

– deklaracje składane przez spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty, ich egzekucja, następnie egzekucja opłat, naliczanie w drodze decyzji wysokości opłaty w przypadku niezłożenia deklaracji przez właściciela nieruchomości,

 

– zasady przyjmowania uchwał o usługach dodatkowych związanych z gospodarką odpadami.

 

Eksperci odpowiedzą także na następujące pytania:

– Czy można przekazać bazę danych właścicieli nieruchomości firmie, z którą podpisze umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów?

 

– Czy gmina może zobowiązać firmę, która wygrała przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkanych, do osiągnięcia poziomów recyklingu papieru, tworzyw sztucznych, szkła i metali oraz ograniczenia do składowania masy odpadów ulegających biodegradacji określonych rozporządzeniem na dany rok?

 

Czy w przypadku drobnych błędów w deklaracji w każdym przypadku należy wysyłać do właściciela korektę deklaracji?

 

Czy można wprowadzać inną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami od osoby dorosłej, a inną od dziecka?

 

Co robić w sytuacji, gdy podatnik złożył deklarację, nie zapłacił opłaty, następnie otrzymał decyzję określającą wysokość zobowiązania, po czym wpłacił tylko część opłaty – jaka jest dalsza procedura?

 

Jaka powinna być częstotliwość wysyłania decyzji określających wysokość zaległości?

 

Co zrobić w przypadku, gdy chcemy wpisać hipotekę, a nieruchomość jest zapisana na oboje współmałżonków, natomiast deklarację wypełnił tylko mąż (czyli on jest zobowiązany)?

 

Jakie środki egzekucyjne może stosować wójt?

 

Takie i inne praktyczne problemy będą pojawiać się jeszcze przez wiele najbliższych tygodni, a nawet miesięcy. Pomoc ekspertów może więc okazać się nieodzowna.

 

Zgłoś się do udziału w

BEZPŁATNYCH USŁUGACH DORADCZYCH

Więcej informacji:

tel. 22 242 80 55/52

 

 

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane