Dzięki uruchomieniu POPC Wsparcie instytucje publiczne otrzymają doradztwo w zakresie pozyskiwania środków finansowych, realizacji, rozliczania projektów informatycznych, projektów digitalizacji zasobów nauki i kultury w ramach środków 2. osi priorytetowej POPC. Centrum kompetencyjne zapewni pomoc na każdy etapie projektu: począwszy od pomysłu, poprzez jego realizację, aż po zamknięcie i rozliczenie.
Z jego usług będą mogli skorzystać wszyscy zainteresowani:
– wnioskodawcy – instytucje zainteresowane pozyskaniem środków unijnych na projekty informatyczne,
– beneficjenci – instytucje publiczne korzystające z pozyskanych środków na projekty informatyczne.
Do dyspozycji będą: strona internetowa z bazą wiedzy, kadra ekspertów, pakiet specjalistycznych usług związanych z realizacją projektów IT oraz pakiet szkoleń i warsztatów.
Ponieważ resort cyfryzacji zapowiada kolejne nabory wniosków o dofinansowanie projektów informatycznych w ramach 2. osi priorytetowej POPC E-administracja i otwarty rząd 2014–2020, do dyspozycji wszystkich zainteresowanych jest jeszcze 2 mld 896 mln zł. Dzięki projektowi instytucje korzystające ze wsparcia będą mogły zwiększyć efektywność pozyskiwania środków finansowych w ramach 2. osi POPC; skrócić proces przygotowania dokumentów o dofinasowanie; zoptymalizować zakres i koszt projektów informatycznych, zwiększyć efektywność rozliczania; podnieść dojrzałość projektową zespołów realizujących projekty.
Projekt realizuje Centralny Ośrodek Informatyki. Z usług wsparcia oferowanego przez centrum kompetencyjne można korzystać od 10 października 2017 r., tel. 22 250 28 83 lub 22 250 28 85, e-mail: popcwsparcie@coi.gov.pl
Oprac. na podst. inf. Min. Cyfryzacji