Wspólnota najbardziej opiniotwórcza w lipcu

Autor: Andrzej Gniadkowski / 19.08.2019
W samorządach
Pierwsze miejsce w zestawieniu tygodników i dwutygodników oraz ósme wśród tytułów prasowych ogółem – to wyniki Pisma Samorządu Terytorialnego „Wspólnota” w zestawieniu Instytut Monitorowania Mediów „Najbardziej opiniotwórcze media lipca”.

Lipcowe zestawienie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media" przynosi miłe zaskoczenie. W lipcu "Wspólnota" zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Tygodniki i dwutygodniki”, wyprzedzając „Wprost”, „Sieci” i „Politykę”. W kategorii „Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe” zajęliśmy miejsce ósme tuż za „Pulsem Biznesu”, tracąc niewiele do „Przeglądu Sportowego” wyprzedzając „Wprost” i „Kurier Lubelski”.


Taka liczba cytowań to przede wszystkim zasługa naszego rankingu „Bogactwo Samorządów”, który był opisany niemal przez wszystkie media lokalne i część ogólnopolskich w tym radio i telewizję.

 

 

 

Badanie przeprowadzono na podstawie 37 122 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 maja 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 38 102 razy (27 992  w portalach internetowych, 3 974 w prasie, 4 098 w telewizji i 1 058  w radio).

 

 

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:

– prasowych,

– portali internetowych,

– stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

 

 

 

Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

 

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z mediami społecznościowymi. 

 

Cały raport do pobrania na stronie: www.imm.com.pl

Podziel się!

Aby dodać komentarz, zaloguj się.