W sierpniu „Wspólnota” utrzymała drugie miejsce w swojej kategorii „Tygodników i Dwutygodników” wyprzedzając m.in. „Wprost” i „Newsweek”, a dając się wyprzedzić tym razem jedynie tygodnikowi „Do Rzeczy”.
O dwa miejsca awansowaliśmy, w stosunku do zestawienia lipcowego, w bardziej ogólnej kategorii „Prasa”. W lipcu zajmowaliśmy 9. miejsce, a w sierpniu 7., wyprzedzając takie media jak „Puls Biznesu” czy „Przegląd Sportowy”.
Badanie przeprowadzono na podstawie 27 250 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 sierpnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 28 847 razy (22 483 razy w portalach, 3 473 razy w prasie, 2 109 w telewizji i 782 w radio).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych i przedruków. Stała wysoka liczba cytowań to jeden z elementów mających wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.
Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 1000 tytułów prasowych, prawie 150 stacji RTV oraz polskie zasoby internetu wraz z mediami społecznościowymi.