Wypożyczalnie mają zapewnić mieszkańcom możliwość samodzielnego wypożyczenia i zwrotu samochodu elektrycznego. Terminale będą się znajdować w specjalnie oznakowanych miejscach. Zwrot pojazdu odbywać się będzie w tym samym lub dowolnie wybranym miejscu, wyposażonym w terminal. Możliwe będzie również pozostawienie samochodu na dowolnym parkingu lub w wyznaczonym miejscu parkingowym, w przypadku gdy poziom baterii umożliwi przejechanie kolejnemu użytkownikowi minimum 50 km.
Każdy punkt bazowy ma posiadać od dwóch do pięciu znakowanych miejsc postojowych i zostanie wyposażony w terminal dający możliwość jednoczesnego ładowania minimum trzech pojazdów. Punkty zlokalizowane będą w pobliżu komunikacji miejskiej, stacji wypożyczalni miejskich rowerów, parkingów.
W planach jest uruchomienie wypożyczalni co najmniej 100 samochodów w trzech klasach: 35 samochodów miejskich, dwuosobowych, 50 samochodów miejskich klasy A i 15 małych samochodów dostawczych.
Pojazdy wypożyczalni oraz punkty bazowe oznakowane będą logo KMK, a także utrzymane w jednolitej, zgodnej z barwami miasta, kolorystyce. Wypożyczalnia stanowić będzie uzupełnienie funkcjonującej na terenie Krakowa komunikacji zbiorowej oraz miejskiej wypożyczalni rowerów. Pojazdy będą mogły poruszać się po bus pasach, strefie ograniczonego ruchu z wyłączeniem ulic wewnątrz I obwodnicy, zatrzymywać się w strefie bezpłatnego parkowania, a także za darmo korzystać z miejskich parkingów.
Dokładny termin uruchomienia krakowskiego carsharingu będzie znany pod koniec czerwca.