W ramach projektu planowane jest stworzenie portalu do elektronicznej obsługi klientów, w którym po zalogowaniu się znajdą oni swoje zobowiązania, częściowo już wypełnione formularze lub inne istotne informacje. Ponadto jeżeli zaistnieje obowiązek płatności czy złożenia odpowiednich dokumentów klienci zostaną poinformowani o tym smsem. System przewiduje możliwość załatwienia całości sprawy drogą elektroniczną, łącznie z ewentualną płatnością.
Założono, że w planowanym systemie on-line wdrożone zostaną cztery usługi dla mieszkańców: podatek od nieruchomości, rolny, leśny od osób prawnych i te same podatki od osób fizycznych, podatek od środków transportowych oraz opłata za odbiór odpadów komunalnych. Wdrożenie platformy ma również na celu zintegrowanie zbiorów danych, które posiadają odrębne wydziały urzędu w jednym miejscu.
– Poprawa obsługi klientów urzędu, a co za tym idzie zwiększenie dostępnych usług on-line, jest jednym z moich priorytetów. Cieszę się, że Mysłowice znalazły się na liście 54 miast, na dobrym 21 miejscu, które otrzymały to dofinansowanie. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych mieszkańców – mówi Edward Lasok, prezydent Mysłowic.
Mysłowice systematycznie poszerzają ofertę dostępności swoich usług drogą elektroniczną. W roku 2016 powstał punkt zakładania i potwierdzania profilu zaufanego ePUAP, na realizację którego miasto otrzymało dofinansowanie z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. W Urzędzie można również dokonać elektronicznej rejestracji wizyty, co pozwala na szybkie i sprawne załatwienie swojej sprawy bez konieczności stania w kolejce.
Projekt o wartości ponad 7,4 mln zł realizowany będzie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego).