Jest to druga – po uruchomionym w 2013 roku wiadukcie pod linią kolejową – solecka inwestycja, finansowana w ramach pakietu BiT City. Dworzec kolejowy został całkowicie zmodernizowany. Powstała nowa, przeszklona i elegancka bryła punktu obsługi podróżnych z systemem informacji pasażerskiej i monitoringiem, parkingi dla samochodów i rowerów (park & ride, bike& ride) oraz zatoka autobusowa. Przebudowano też perony i zagospodarowano plac dworcowy. Inwestycja kosztowała blisko 20 milionów złotych, a licząc z budową wiaduktu blisko 50 milionów złotych.
- BiT City zmieniło nasze myślenie o komunikacji publicznej. Przestaliśmy ją postrzegać w kategorii obciążeń i problemów, dostrzegliśmy możliwości i wygody. Komunikacja zbiorowa to także ekologiczna konieczność i właściwa odpowiedź na urbanizacyjne wyzwania współczesności. Kluczem jest funkcjonalne powiązanie wielu środków transportu, w naszym przypadku przede wszystkim kolei i transportu miejskiego – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
BiT City to sześć powiązanych ze sobą projektów inwestycyjnych, pięć z nich prowadziły kujawsko-pomorskie samorządy (samorząd województwa, Bydgoszcz, Toruń i Solec Kujawski), w przypadku szóstego inwestorem była państwowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Pakiet obejmował wiele obliczonych na efekt synergii, uzupełniających się inwestycji – od modernizacji dworców i torowisk, poprzez zakup taboru i budowę platform przesiadkowych, po stworzenie całkiem nowej linii tramwajowej do bydgoskiej dzielnicy Fordon – łączących kolej i systemy komunikacji publicznej. Wartość wszystkich przedsięwzięć z tej grupy i projektów powiązanych to ponad miliard złotych. Wszystkie zostały już zakończone.
W planach jest natomiast BiT City 2 w perspektywie do roku 2020. Chodzi o połączenia komunikacyjne Bydgoszczy i Torunia z Włocławkiem, Grudziądzem i Inowrocławiem. Główny nacisk samorządowe władze województwa kładą na usprawnienie powiązań komunikacji miejskiej z pasażerskimi przewozami podmiejskimi i regionalnymi.