W samorządach

Rekordowa promocja Kielc dzięki piłce nożnej

Organizacja meczów w ramach młodzieżowych mistrzostw UEFA EURO U21 była doskonałą promocją Kielc, ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 45 mln zł.

Jak bardzo promocja poprzez sport opłaca się miastom, pokazuje najnowszy raport dotyczący zasięgu medialnego rozgrywanego w Polsce turnieju UEFA EURO U21. Na wszystkie mecze w Polsce akredytowało się ponad 500 dziennikarzy z 21 krajów świata.  Prawa do transmisji na żywo wykupiło 32 nadawców, wśród których znalazły się sieci telewizyjne nawet z tak odległych zakątków globu jak Australia, Brazylia, Malezja, Stany Zjednoczone czy Indonezja. Dla porównania, jak informuje Biuro Prasowe Lokalnego Komitetu Organizacyjnego UEFA EURO U21 Polska 2017, poprzednią edycję młodzieżowego czempionatu w Czechach w 2015 r. obsługiwało niemal 40 proc. mniej dziennikarzy niż w Polsce.

 

Organizacja młodzieżowych mistrzostw w piłce nożnej w Kielcach budziła wiele emocji i była szeroko komentowana nie tylko w prasie lokalnej, ale zarówno w polskich jak i międzynarodowych mediach. Z raportu prezentującego zasięg  turnieju, przekazanego Kielcom przez Rzecznika Prasowego Turnieju UEFA EURO U21 Polska 2017 Filipa Adamusa wynika, że impreza była doskonałym wydarzeniem promującym Kielce wartym 45 851 875 zł (to wysokość ekwiwalentu reklamowego). Od 1 września 2016 r. do 1 lipca 2017 r. tylko w polskich mediach ukazało się w portalach internetowych, prasie, radiu i telewizji 9644 publikacji, w których wspomniano o Kielcach w kontekście UEFA EURO U21 2017. Mecze rozgrywane w Kielcach transmitowane były do ponad 150 krajów, a relacje z turnieju śledziło 250 korespondentów. Liczba odsłon witryn internetowych przekazujących kolejne newsy z mistrzostw przekracza setki tysięcy.

 

Kielce jako miasto gospodarz turnieju UEFA EURO U21 w pozytywnym świetle pojawiało się  w zakładkach sportowych na łamach międzynarodowych serwisów prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych. Sportowe relacje z młodzieżowego czempionatu w Kielcach pojawiały się na stronach angielskiej, szwedzkiej i słowackiej federacji piłkarskiej. W angielskich „The Telegraph”, „The Sun”, „Daily Mail” czy „The Guardian” znalazły się informacje o sesjach treningowych i pobycie drużyny angielskiej w Kielcach. Z kolei w szwedzkich serwisach informacyjnych, między innymi „Aftonbladet”, „Svenska Fans” czy „Expressen TV” można było przeczytać o „potopie szwedzkim” i inwazji Szwedów na Kielce i Polskę – filmik prezentujący przemarsz szwedzkich kibiców z rynku na stadion bije w sieci rekordy popularności.

 

Mecze UEFA EURO U21 w piłce nożnej rozgrywane były w czerwcu na sześciu polskich stadionach. Pierwsze odbyły się w Kielcach i Lublinie, finałowy w Krakowie.

TAGI: dobre praktyki, promocja,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane