W zeszłym roku prezydent Rybnika Piotr Kuczera, w trosce o estetykę Śródmieścia, określił szczegółowe wytyczne w zakresie tego, jak mają wyglądać sezonowe ogródki na deptaku. W tym roku podobne zasady będą dotyczyć także ogródków na płycie rynku. W przeciwieństwie do poprzednich lat uporządkowano układ ogródków na rynku, aby nie zasłaniały osi widokowych i były odpowiednio zlokalizowane względem otaczającej zabudowy.
I tak w sezonie wiosenno-letnim, obejmującym okres od kwietnia do października, na rynku czy deptaku goście usiądą pod parasolami w jednolitym, pastelowym kolorze. Same ogródki będą wykonane z naturalnych elementów, a ich wyposażenie stanowić będą meble z naturalnych i eleganckich tworzyw, takich jak np. wiklina, rattan, drewno bądź metal. Zewnętrzne ogrodzenia powinny również być wykonane z elementów z tworzyw naturalnych i posiadać donice obsadzone krzewami i kwiatami. Co ważne, akcenty reklamowe będą mogły być umieszczane tylko na lambrekinach parasoli lub markiz oraz na meblach.
– Zasady zostały określone po to, by dopasować funkcjonowanie ogródków sezonowych do reprezentacyjnego charakteru Rynku i deptaka. Jesteśmy bogatsi o doświadczenia z ubiegłego roku i podejmujemy kolejny krok zmierzający do wprowadzenia ładu estetycznego w mieście – podkreśla prezydent Kuczera.
Zasady funkcjonowania ogródków sezonowych prezydent Rybnika uregulował w zaradzeniu, dostępnym w Biuletynie Informacji Publicznej. Natomiast w załączniku do zarządzenia określone zostały tereny dla lokalizacji ogródków na rynku i deptaku.
Oprac. na podst. inf. UM Rybnik