Kampania młodego samorządu

Autor: Andrzej Gniadkowski / 01.06.2018
W samorządach
Media społecznościowe to nie wszystko, ale bez umiejętnego posługiwania się nimi będzie bardzo trudno wygrać wybory nawet w mniejszych miejscowościach – to wnioski z panelu poświęconego kampanii wyborczej, który odbył się w ramach 4. Kongresu Młodego Samorządu w Dusznikach-Zdroju. „Wspólnota” była patronem medialnym wydarzenia.

Roman Czejarek z Polskiego Radia jako prowadzący, Szymon Sikorski, z firmy Publicon. jako ekspert od PR i marketingu politycznego oraz dwaj burmistrzowie Jarosław Perzyński z Sierpca i Bartosz Kobus z Krzywinia wzięli udział w pierwszym panelu czwartej edycji Kongresu Młodego Samorządu.

 

Chociaż tematem przewodnim panelu była zbliżająca się kampania wyborcza to najbardziej zaciekawił zarówno słuchaczy jak i panelistów problem negatywnych kampanie w mediach społecznościowych.

 

Temat poruszył burmistrza Sierpca, który doświadczył negatywnej kampanii zapoczątkowanej przez wpis jednej z fundacji zajmujących się ochroną zwierząt. Jej przedstawiciel będąc w mieście zrobił zdjęcie nieżyjącego psa leżącego, który leżał na ulicy, po czym wrzucił je na Facebooka, dodając emocjonalny wpis oskarżający pośrednio burmistrza miasta o brak dbałości o zwierząt. Wpis bardzo szybko zyskiwał na popularności i w dość krótkim czasie miał ponad 100 tys. odsłon.

 

Na pytanie co robić w takiej sytuacji zdecydował się odpowiedzieć  Szymon Sikorski. – Spróbujmy najpierw przedstawić mechanikę takich ataków. Są one zazwyczaj bardzo do siebie podobne – mówił. Jego zdaniem początek takiej akcji musi dać ktoś znany i ceniony osobiście. Może to być też konto fundacji  lub stowarzyszenie, ale najlepiej jeśli ktoś wypowie się personalnie i podpisze.  Przedstawiciele wielu tego typu instytucji nie informują, nie komentują tylko ogłaszają osobiste i emocjonalne manifesty – mówił Sikorski. Zauważył, że język aktywistów jest językiem emocji. Często padają stwierdzenia typu: „nie godzę się na to”, „to jest XXI wiek?”, „jak to możliwe” itd.

 

Przypomniał słynną historię napoju Tiger i niewybrednego gestu środkowego palca, który ukazał się na profilu Facebookowym napoju (prowadzonym przez agencję marketingową) marki 1 sierpnia w rocznicę Powstania Warszawskiego. Kilka dni później oburzający wpis zauważyli publicyści. Po ich reakcji  marka spotkała się z, w tym przypadku zasłużoną, falą negatywnych komentarzy. – Jedyną szansą na przetrwanie burzy była równie emocjonalna reakcja – mówił Sikorski.

 

Właściciel Tigera gasił pożar szybko i stanowczo. Zakończył współpracę z agencją marketingową. W stanowisku do mediów odwołał się od swoich doświadczeń tzn. rodziny, która brała udział w powstaniu oraz przeznaczył pół miliona złotych na Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Jego reakcja została wszędzie oceniona bardzo pozytywnie. – Zabrzmi to brutalnie, ale wbrew pozorom wiele można na takich sytuacjach wygrać. Trzeba się wpisać w emocjonalny ton. Reagować szybko, emocjonalnie i personalnie – mówił Sikorski.

 

Jak się okazało problem dotyczący psów miało więcej samorządowców. Starali się oni pokazywać w takiej sytuacji jako wielbiciele zwierząt (najlepiej jeśli samo mają zwierzęta w domu), a także przedstawiali działania miasta poprawiające byt zwierząt i troskę o naturę (co zwykle nie działało tak dobrze jak sugerowane emocjonalne i osobiste reakcje).

 

W ramach Kongresu obyły się także m.in. panele i prezentacje: Sławomira Stefańskiego, wójta gminy Wojaszówka dotyczące akcji „Samorządowcy na ratunek” wspierającej inicjatywę krwiodawstwa w tym akcję „100 litrów na 100-lecie Niepodległości Polski”.  Przedstawiciele brokera ubezpieczeniowego – firmy Nord Partner zaprezentowali najnowsze trendy ubezpieczeniowe.

 

 

 

Wykład Piotra Młynarczyka, naczelnika Wydziału Infrastruktury Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych dotyczył współpracy samorządów z Lasami Państwowymi oraz realizowanych projektów drogowych. Prezentacja Tomasza Bernata, członka Polskiego Związku Biathlonu, który przedstawił założenia programu „Biathlon dla każdego”. Zawody w ramach tego cyklu organizowane są w parkach i centrach miast oraz stadionach. Strzela się z karabinków laserowych.

 

Odbyła się także telekonferencja z Marcinem Jamiołkowskim, przedstawicielem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Podczas kongresu miała także miejsce prezentacja rządowego programu dotyczącego programu rozwoju elektromobilności. Pojawili się przedstawiciele PGE Nowa Energia Tomasz Marzęda, dyrektor Projektów PGE Nowa Energia oraz Michał Szusta, ekspert PGE Nowa Energia.

 

Więcej: mlodysamorzad.pl

 

 

 

 

 

Podziel się!

Aby dodać komentarz, zaloguj się.