W samorządach

Obowiązek, ale bez możliwości weryfikacji. Co dalej z selektywną zbiórką?

Każdy będzie miał obowiązek segregować odpady – tak wynika z przyjętego przez radę ministrów projektu ustawy o utrzymaniu czystości o porządku w gminie. Nie będzie za to dodatkowych regulacji dotyczących weryfikacji selektywnej zbiórki.

Projekt ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie został przyjęty przez radę ministrów. Problem w tym, że z tego co się dowiedzieliśmy (ostateczna wersja nie jest zamieszczona jeszcze na RCL) w nieco zmienionym kształcie niż ten z etapu uzgodnień w Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu.

 

Tak jak do tej pory właściciele domów wielo i jednorodzinnych będą składać deklarację, na podstawie której gminy ustalą opłatę za wywóz śmieci. Zmieni się to, że nie będzie już wyboru, czy chce się segregować odpady, czy nie. Osoby, które nie będą segregować lub będą to robić źle, zostaną ukarani wyższą opłatą. Będzie to dwukrotność opłaty za wywóz śmieci.

 

Problem w tym, że jak zauważył na posiedzeniu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu (29 maja) Leszek Świętalski ze Związku Gmin Wiejskich RP, z ustawy znikły przepisy dotyczące sposobów weryfikacji czy prowadzona jest selektywna zbiórka w danej nieruchomości. Jego zdaniem wykreślono obowiązek przygotowania rozporządzenia w tej sprawie co może mieć bardzo poważne konsekwencje, także finansowe.

 

Ostateczny kształt ustawy opublikujemy jak tylko pojawi się na stronach RCL >>>

 

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane