Poradnik RODO dla administracji

Autor: Dominik Krzysztofowicz / 06.02.2019
Prawo
Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało przewodnik po RODO dla administracji przygotowany pod okiem wieloletniego autora "Wspólnoty" Sylwestra Szczepaniaka, wicedyrektora biura prawnego w ministerstwie. W poradniku znalazło się miejsce na odpowiedzi na 27 ważnych pytań, które codziennie padają z ust samorządowców.

Przewodnik po RODO dla administracji to kolejny - po przewodnikach dla sektora ochrony zdrowia, branży FinTech i przedsiębiorców w związku z Brexitem - efekt pracy Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych powołanej w Ministerstwie Cyfryzacji.

 

- Poradnik adresowany dla administracji, powstał w wyniku pracy praktyków, tych którzy zajmują się ochroną danych osobowych w urzędach i obsługiwaniem obywateli - mówił podczas prezentacji poradnika minister Marek Zagórski. - To materiał na bazie ich doświadczeń i problemów, które wynikają z ich codziennej pracy. Staramy się tego typu opracowaniami wyjaśniać najważniejsze kwestie. Są tutaj precyzyjne odpowiedzi na 27 najczęstszych pytań. Liczymy, że ten materiał okaże się bardzo pomocy w pracy urzędników – dodał.

 

Przewodnik odpowiada na wiele istotnych pytań, między innymi na to dotyczące  transmitowania online posiedzeń Rady Gminy, Rady Powiatu oraz Sejmików Województwa – wyraźnie stwierdza się w materiale, że nie tyle jest to dozwolone, ile konieczne, bowiem wiąże się ze spełnieniem obowiązku ciążącego na administratorze i zapewnieniu transparentności życia publicznego.

 

Poradnik można pobrać TUTAJ

Podziel się!

Aby dodać komentarz, zaloguj się.