W samorządach

Trwa konkurs na najbardziej szpecącą reklamę

Do 1 sierpnia można przesłać zdjęcie, które weźmie udział w konkursie o niechlubne miano "miastoszpeciciela".

Spędzasz wakacje w Polsce i nie możesz nadziwić się, jak bardzo potrafimy ją oszpecić reklamami? Czy patrząc na kakofonię szyldów, zastanawiasz się, co właściwie ich autorzy starali się przekazać? Jeśli choć raz zdarzyło Ci się pomyśleć o tym, że ktoś powinien zrobić z tym porządek, nie zwlekaj i zgłoś swojego „faworyta” do Miastoszpeciciela 2 - w ten sposób organizatorzy konkursu zachęcają uczestników do przesyłania zdjęć.

 

To już druga edycja konkursu, w której wybierany nośnik reklamowy najbardziej szpecący przestrzeń publiczną. Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 11 sierpnia w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

 

W zeszłym roku I nagrodę i tytuł "Miastoszpeciciela" otrzymał "Okrąglak" z Olsztyna, znajdujący się przy placu Jana Pawła II. Nagrodę przyznano za "kumulację wszystkich możliwych problemów związanych z obecnością reklam w mieście, na które składają się choćby agresywność przekazu, drastyczne ingerowanie w przestrzeń publiczną, zatracanie bryły budynku oraz obojętność władz na wizualny chaos. Olsztyński Miastoszpecieciel razi tym bardziej, że znajduje się w centralnym punkcie miasta, tuż obok ratusza".

 

 

 

 

Warto przypomnieć, że stowarzyszenie Miastomojeawnim, które jest organizatorem konkursu, jest też jednym z inspiratorów powstałego w kancelarii prezydenta projektu ustawy o ochronie krajobrazu. Projekt dotyczy m.in. kwestii uregulowania obecności reklam w przestrzeni publicznej. 

 

Trwają prace nad ustawą w ramach zespołów parlamentarnych. Zdaniem ministra Olgierda Dziekońskiego ustawa krajobrazowa ma szanse być uchwalona przez Sejm do końca roku.

 

 

 

 

 

 Stan prac nad ustawą o ochronie krajobrazu

 

 

Link do artykułu we Wspólnocie autorstwa Dagmary Kafar

TAGI: zagospodarowanie przestrzenne,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane