W samorządach

Wojewoda śląski Jarosław Wieczorek prezentuje Pakiet Obywatelski

Pakiet ma usprawnić obsługę klientów i jej jakość w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.

Jarosław Wieczorek, wojewoda śląski, zaprezentował pakiet obywatelski – owoc pracy wszystkich podległych mu urzędników. Przypomniał o przesłaniu, jakie przekazała nowo powołanym wojewodom 8 grudnia premier Beata Szydło, akcentując w nim poczucie służby w administracji publicznej.

 

– Dobra zmiana to w pierwszej kolejności przywrócenie w społeczeństwie świadomości służby publicznej oraz tego, że to państwo istnieje dla obywatela, a nie odwrotnie. Praca w administracji publicznej, a zwłaszcza w urzędzie, to misja trudna, lecz niezwykle ważne i odpowiedzialna, to również służba ukierunkowana na dobro całego narodu – powiedział wojewoda.

 

Pakiet Obywatelski zawiera m.in. rozwiązania służące poprawie komfortu obsługi klientów Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego, a także ofertę nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa – punkt informacyjny ZUS, punkt wsparcia dla repatriantów – oraz działalności edukacyjnej. Przygotowano i częściowo już wdrożono rozwiązania, które ułatwią kontakt z urzędem (m.in. czat na stronie ŚUW, punkt paszportowy w Zabrzu) i sprawią, że będzie on nowocześniejszy i bardziej przyjazny (m.in. udostępnienie sieci Wi-Fi, stanowiska pierwszeństwa w BOK).

 

– Obywatele utracili zaufanie do urzędów publicznych, to nasza wspólna odpowiedzialność, by przywrócić właściwy stan. Mieszkańcy mają czuć się tu jak w domu i wiedzieć, że wszystkie sprawy będą rozpatrzone z zaangażowaniem i atencją – podkreślił wojewoda Jarosław Wieczorek.

 

Każdy obywatel, który wejdzie do urzędu, ma wyjść z niego z poczuciem, że otrzymał pomoc i nabył możliwie pełną wiedzę na temat sprawy, która go dotyczy i którą przyszedł do Urzędu załatwić.

 

Większość rozwiązań zawartych w pakiecie nie wymaga kosztów. – Wystarczyła odrobina inwencji i pomysłów, potrafiliśmy wykrzesać energię z tych zasobów, którymi dysponujemy – podkreślał wojewoda Jarosław Wieczorek.

 

Oprac. na podst. inf. ŚUW

TAGI: dobre praktyki, dostęp do informacji publicznej, wojewoda,

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane